သမုိင္းကုိေဖၚျပေနေသာေရွးအုတ္ခ်ပ္မ်ား
****************************
ေရွးေဟာင္းေခတ္ အုတ္ခ်ပ္ အ႐ြယ္ အႀကီး အေသး ၊အထူ ၊အပါး ဘယ္လိုရွိမလဲ ? သိထားသေလာက္ေျပာၿပမယ္။အုတ္လုပ္တဲ့နည္းပညာဘယ္ကရမလဲ ? ။ အျခားေသာ ယဥ္ေက်းမႈ အျခင္းအရာမ် ားနွင္အတူ အိႏၵိယဘက္ကပဲ လာပါ္တယ္ ။ ဟိႏၵဴ ျမစ္ဝွမ္းယဥ္ေက်းမွဳ. မိုဟန္ဂ်ိဳ ဳ ဒါရိုဟာရပ္ မွာ ဘီစီ ၃၀၀၀ ေလာက္ကကစၿပီး ေျမအုတ္နဲ႔ အေဆာက္အအုံေဆာက္ေနၿပီၤ ။
ဗုဒၶေခတ္ ၊ ေမာရိယေခတ္ ၊အေသာကေခတ္ ၊ စသည္ျဖင့္ အုတ္တိုက္အေဆာက္အဦးမ် ားကိုေတြ႕ရတယ္။အုတ္အရြယ္အစားကေတာ့ အေစာပိုင္းေရာက္ေလပိုႀကီးေလ ၊ အလ် ား လက္မ ၂၀ အ႐ြယ္ ထိရိွ တယ္လို႔ ပါစီဗေရာင္း ရဲ႕အိႏၵိယ ဗိသုကာက်မ္း မွာ ဆိုတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ ၁၇×၉×၃"အ႐ြယ္ ၊ ၁၆×၉×၂ ၁/၄" အ႐ြယ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္ လို႔ဆိုတယ္။ဂဂၤါ ျမစ္ဝွမ္း မွာ ၿမိဳ .ၾကီးေတြတည္ လာေတာ့ ရႊံ့ ေပါလို. အုတ္ကို တြင္က်ယ္စြာသုံးလာၾကတယ္။
ဘီစီ ဒုတိယ ရာစုနွစ္က ဘုရားေက် ာင္း (A temple at Besnagar) မွာ ထုံးသ႐ြတ္ သုံးတာေတြ႕တယ္။
ၿပီးေတာ့ အုတ္ခ်ပ္မွာ ခ်ိဳ ဳင့္ရာ ၊ေျမာင္းရာ ထြင္းထားတာ (အေရးအစင္းေၾကာင္း) ေတြ႕တယ္ ။က်ေနာ္တို႔က လက္ေရးစင္းလို႔ေခၚတဲ့ အစင္းေတြပဲ ။
ဒါကုိကထုံးသ႐ြတ္ ခိုင္ၿမဲေအာင္ ထိန္းထားဖို႔ ခ်ိဳ ဳင့္ေတြ ထြင္းထားတာလို႔ဆိုတယ္ ။ ဒီေနရာမွာပဲ အုတ္ျပားေပၚ ဘာေၾကာင့္လက္ေရးစင္းေရးျခစ္ရေၾကာင္းအေျဖကိုေတြ႕ရေတာ့တယ္။ဒီဓေလ့ကိုဖိုနီးရွင္းနဲ႔ဂရိေတြလဲလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္
ေရွးအုတ္ေတြ ပိုႀကီးတယ္လို႔ မွတ္ရင္ မမွားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ … ေသးတာ ငယ္တာေတြလဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ ( ၁၈×၉×၃ ) လက္မ အ႐ြယ္ ( လက္ေရးစင္းပါ ) အုတ္ကေတာ့ စံျပအုတ္ standard ေပါ့။ ေအာက္ျပည္က ၿမိဳ႕ေတြ၊ က်ိ ဳကၠသာ ၊ဝင္းက ၊ ဇုတ္သုတ္၊ သထုံ၊ ေမာ္လၿမိဳင္ ၊ ဘားအံ၊ မုဒုံ ။ ထိုင္းနိုင္ငံက စီမဟာဖို႔ ၊ စီထက္၊ ဦးေထာင္း စတဲ့ေနရာေတြမွာေတြ႕တယ္။ယခုေနာက္ထပ္ၿပီးအသစ္ေတြ႕ေနရာတစ္ခုကိုမိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္း ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕ နယ္ ပိန္းနဲကုန္း႐ြာ ေပၚေတာ္မူ စိန္ဘုရားေက် ာင္း ပရဝုဏ္ ထဲမွာေတြ႕ ရတဲ့ အုတ္ ကုန္းေဟာင္းက အုတ္ေတြပါပဲ။လက္ေရးစင္းအုတ္ေတြေတြ႕ေတြ႕ခ်င္း၊ေဗြေဆာ္ဦးလုပ္ရတဲ့အလုပ္က ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာန၊ ရန္ကုန္တိုင္း၊ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး းရုံးကို တယ္လီဖုန္း ဆက္ၿပီး သတင္းပို႔ျခင္းပါပဲ။ (ေတြ႕တဲ့အေၾကာင္းမေျပာေတာ့ဘူး၊ ျပတိုက္လုပ္ထားတယ္) ။
ဘယ္ၿမိဳ႕ေဟာင္းလဲ လို႔ မေမးနဲ႔ဦး ။ ၿမိဳ႕ရိုးကုန္းေတာ့ မဟုတ္နိုင္ဘူး ။ Off-site ပဲ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။အေဆာက္အအုံေဟာင္းပါပဲ။ဒီကုန္းေပၚမွာသိမ္သစ္တစ္ေဆာင္ ေဆာက္ခ်င္လို႔ ေျမသန္႔၊ ေျမညႇိေတာ့၊ အုတ္ေဟာင္းေတြ ထြက္လာတာပဲ။ လက္ေရးစင္းေတြ ေတြ႕ရလို႔ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ၊ ေကာက္စုထားတာ (၄၀၀)ေက် ာ္ ေလာက္ရတယ္။
ေရေဆး ၊ ပုံၾကမ္းဆြဲ ၊နံပါတ္ ထိုး၊ ဓာတ္ပုံရိုက္၊ စုၿပီး သိမ္းဖို႔ ရုံေဆာက္ စင္လုပ္၊ စင္တင္ၿပီးျပဖို႔လုပ္တာတစ္နွစ္ခြဲေလာက္ၾကာတယ္ ။ အခု အသင့္ ၾကည့္လို႔ ရၿပီ ။ နမူနာ အုတ္ ၂၅၀ ကို သရုပ္ခြဲၾကည့္ တဲ့အခါ မတူတာေတြ အမ် ားႀကီးေတြ႕တယ္။ အ႐ြယ္ မတူ၊ေျမအေရာင္မတူ၊ေျမသားမတူ၊လက္စင္းေၾကာင္းပုံစံမတူစသၿဖင့္မတူၾကပါဘူး။
လက္ေရးစင္းပါအုတ္ေဟာင္း ေလးရာေက်ာ္ကို ျမန္မာျပည္ဘယ္ေနရာမွာ ရွာေတြ႕ထားပါသလဲ?လို႔ေမးလိုက္ခ်င္ပါတယ္ ။ ျပတိုက္မွာေရာ ရွိပါသလား ? ။ျပည္ၿမိဳ .ေရႊဘုန္းပြင့္ဘုရား ျပတိုက္ မွာ ဆရာၾကီၤး ဦးႀကိဳင္ စုေဆာင္းထားတာ ရွိတယ္ ။တစ္ရာမျပည့္ပါ။ေမာ္ဇာျပတိုက္မွာဒါဇင္ေလာက္စာပါတဲ့အုတ္ေတြျပတာရွိမယ္။
ေနာက္ၿပီးလက္ေရးစင္းျမင္တိုင္းပ်ဴပါလို႔သဲႀကီးမဲႀကီးေျပာသူေတြလဲေတြရေတာ့ ဒါကိုမေျပာရဘူးလို႔ မပိတ္ပင္လိုပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ က်က် နန ေလ့လာစူးစမ္းတာ လုပ္ၾကပါဦး လို႔ ဆိုပါရေစ။
သုေတသနလုပ္မယ္ ဆိုရင္ နမူနာေတြမ် ားမ် ား လိုမွာေပါ့ ။ စိန္ဘုရားေက် ာင္းမွာ အုတ္ေတြကိုနမူနာေကာင္း၊အေထာက္အထားေကာင္းအျဖစ္သုံးခ်င္သူေတြ သုံးနိုင္ဘို႔ ေကာက္ယူ စုေဆာင္း ထားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အုတ္ထြက္တဲ့ကုန္းဟာ ေရွးပေဝသနီကဒါေၾကာင့္ သမိုင္း အတြက္ အေရးပါတယ္။သမိုင္းဆရာကအနွစ္တစ္ေထာင္ေလာက္ကိုလွမ္းၿပီးေျပာရမွာခက္ေနေပမယ့္၊ေရွးေဟာင္းသုေတသနရႈေထာင့္ေနၾကည့္ရင္အနွစ္တစ္ေထာင္ဆိုတာမေန႔တုန္းကေလာက္ပဲၾကာေသးတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ေဒသသမိုင္း၊သာသနာ႔သမိုင္းအတြက္အေရးပါတဲ့အေထာက္အထားေတြကို တန္ဖိုးသိဖို႔ တန္ဖိုးထားဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း ဆိုပါရေစ။
credit#ဦးစံ၀င္း(ၿမန္မာနိုင္ငံသမိုင္းအဖြဲ.၀င္ )
Comments
Post a Comment